Skip to content

Balans brengen in beelddenken

Tineke Verdoes

Op jonge leeftijd merkte ik dat ik meer moeite had met het leren lezen en schrijven dan mijn klasgenoten. Wat was dat frustrerend! Op de basisschool werd na onderzoek dyslexie bij mij geconstateerd. De dame die mij hielp daarmee om te gaan, heeft grote invloed gehad; ik wilde ook leerkracht en remedial teacher worden. Ik wilde ook kinderen met problemen op school helpen.

Na mijn opleiding aan de PABO werkte ik parttime in het onderwijs en in 2003 werd ik remedial teacher. In 2009 richtte ik mijn eigen remedial teaching praktijk op: RT praktijk Voorschoten. Ik werd moeder en volgde daarnaast veel cursussen en opleidingen; zo kwam ik in aanraking met het onderwerp beelddenken. Dat was voor mij een feest der herkenning.

Na het volgen van een cursus over beelddenken, begon ik een literatuurstudie over dit onderwerp. Omdat ik niets liever doe dan mijn kennis delen, heb ik in 2012 mijn droom verwezenlijkt: ik publiceerde het boek Denken in Beelden. Daarna volgde het boek De jonge beelddenker, gevolgd door Belevend Leren. Mijn 4e boek, Beelddenker in het voorgezet onderwijs, verscheen in 2016.

Niet goed of fout. Maar anders…

Met mijn praktijk Kindertalenten leer ik beelddenkers hun unieke rechterhersenhelft optimaal te benutten. En daardoor hun zelfvertrouwen te hervinden: ik denk anders, maar ik mag er zijn! Daarnaast deel ik mijn manier van leren, vakkennis en jarenlange ervaring met ouders, leerkrachten en professionals. Dat doe ik voor de klas, in mijn praktijk en door het geven van lezingen, trainingen en opleidingen. Naast boeken schrijf ik regelmatig artikelen en ondersteun ik het onderwijsveld met leerhulpmiddelen zoals Spellingkleurplaten.

Meer weten over mijn aanpak?

Bel 071 – 57 64 012 of mail tineke@kindertalenten.nl

Back To Top