voor professionals
De basisvaardigheden van je leerlingen verbeteren
Te veel leerlingen verlaten het basisonderwijs zonder goede beheersing van de basisvaardigheden, zoals taal en rekenen. Ondanks de inspanningen en inzet van professionals op school.
Gelukkig is er extra hulp en geld beschikbaar om scholen te ondersteunen bij het verbeteren van deze basisvaardigheden.
Het ‘Masterplan basisvaardigheden’ van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap ondersteunt scholen bij de ontwikkeling van deze vaardigheden. Zo zorgen we er met zijn allen voor dat NT2-leerlingen, TOS-leerlingen en leerlingen met dyslexie beter worden in taal, rekenen, burgerschap en digitale geletterdheid.
Basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs kunnen vanaf 27 maart 2023 de subsidie Verbetering basisvaardigheden aanvragen.
Benut deze subsidie om mijn hulp als remedial teacher/taalspecialist in te schakelen. Samen verhogen we de kwaliteit van het onderwijs en verbeteren we de basisvaardigheden van de leerlingen op jouw school.
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Laat mij jouw basisteam komen versterken
Wil jij op school de basisvaardigheden van je leerlingen aanpakken? Schakel mijn hulp als remedial teacher/taalspecialist in om jouw basisteam te versterken.
Als school of leerkracht kan het spannend zijn of zelfs weerstand oproepen als er iemand van buitenaf komt vertellen hoe het anders moet. Het gevoel van “daar hebben we er weer eentje die mij gaat vertellen…” is heel herkenbaar en begrijpelijk.
Met 13 jaar praktijkervaring, eerst als leerkracht en later als remedial teacher, ken ik de uitdagingen in het (speciaal) onderwijs. Ik ga je dus absoluut niet vertellen hoe je het moet doen. Wat ik wel doe, is meekijken, meedenken en adviseren. Denk bijvoorbeeld aan het aanreiken van nieuwe manieren van lesgeven en activerende werkvormen aan leerkrachten.
Samen bekijken we hoe het óók kan, om zo het beste uit de leerlingen en de leerkrachten te halen.
Wat kan ik voor jouw school betekenen?
Hieronder zie je een kort overzicht van de mogelijkheden voor TOS-leerlingen, NT2-leerlingen en leerlingen met dyslexie. Dit geeft je alvast een globaal beeld van de leerlingbegeleiding en leerkrachtbegeleiding. Heb je vragen of wil je meer weten? Aarzel dan niet om contact op te nemen.
Over mij
Ik ben Tineke, en werk als remedial teacher en taalspecialist. Elke leerling en elke leerkracht is uniek. Daarom leg ik de focus op wat jij als leerkracht te bieden hebt, want die kennis die jij in huis hebt, dat maakt het verschil.
We leggen de lat graag hoog en geloven in het onderwijs dat het altijd beter kan. Maar het is ook belangrijk om te erkennen wanneer iets gewoon goed is en dat je als leerkracht op de goede weg zit.
Mijn aanpak is praktisch en gericht op maatwerk. Ik luister zorgvuldig naar wat er nodig is op de werkvloer. Of het nu gaat om het verhogen van het leesniveau van NT2-leerlingen, het verbeteren van begrijpend lezen bij TOS leerlingen of leerlingen met dyslexie, ik bied handvatten die passen bij jouw huidige methodes en aanpak.
De vraag is daarbij altijd: levert het wat op? Mede dankzij de NPO-gelden, is er veel geïnvesteerd in nieuwe lesmaterialen. Nu is het tijd om te investeren in het verrijken van de kennis van mensen. Omdat ik geloof dat dit de meest waardevolle investering is. Voor zowel leerlingen als leerkrachten.
Mooie woorden over mij
-
MargotIb-er, onderbouw: groep 3-4, Auris Fortaal
Stappenplan werkwijze leerlingbegeleiding en leerkrachtbegeleiding
1. Neem contact op via: 071 – 576 40 12 of vul het contactformulier in.
2. Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek nemen we jullie wensen door.
3. Ik stel een offerte op maat op.
4. Na accordering vraagt de school de subsidie ‘Masterplan basisvaardigheden’ aan.
5. Wordt de subsidie toegekend, dan is de offerte definitief. We overleggen dan hoe en wanneer de samenwerking van start gaat. Wanneer de subsidie niet wordt toegekend, overleggen we wat de mogelijkheden zijn om toch mijn hulp als remedial teacher/taalspecialist in te schakelen.
LET OP: De subsidie dient voor 14 april 2023 aangevraagd te zijn.